Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0183106   Programar amb Scratch
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   18AO Programar amb Scratch
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   S'aprendrà a programar amb Scratch.
En un curs Moodle es van proposant una sèrie d’activitats per a programar amb el programa Scratch, a mesura que es van fent, l’alumne ho penja al mateix Moodle i el formador en fa el seguiment i l’avaluació contínua.
La formació serà a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/018-programar-amb-scratch/
  
Objectius   Crear activitats interactives relacionades amb el currículum escolar mitjançant Scratch.
Treballar la creativitat i la lògica en un entorn de programació visual.
Conèixer les possibilitats didàctiques de l'Scratch
Comprendre i manejar els blocs propis de programa.
Comprendre el moviment
Dominar l'aparença de la programació
Dominar el llapis
Dominar el control
Conèixer els sensors i operadors.
Comprendre el funcionament de les variables i fixes
  
Continguts   Bloc 1: Concepte de programar amb el Scratch.
Possibilitats didàctiques
Instal·lació del programari
Animació d'objectes
Gir i posició

Bloc 2: Recursos
Desplaçament de l'objecte
Dibuix figures geomètriques
Dibuix figures artístiques
Converses escrites dels objectes

Bloc 3: Activitats
Estudi i aplicabilitat dels blocs propis d'Scratch: moviment, aparença, so, llapis, control, sensors, operadors, variables i llistes.
Preguntar-avaluar
Taules de multiplicar
Creant música

Bloc 4: Continuació activitats
Ús de colors
Creació d'un conte o història
Preparació d'un dictat
Proposta de jocs didàctics

Bloc 5: Projecte
Creació d'un projecte per la pràctica didàctica del docent a partir del que s'ha après.
  
Formador/a   Carles HIerro Arqués
  
Avaluació   S'avaluaran les tasques acomplertes sobre:
La creativitat en un entorn de programació visual.
La lògica en un entorn de programació
Les possibilitats didàctiques de l'Scratch
Els blocs propis de programa, cal que tinguin un mínim de coherència, d'estètica entenedora i de què s'hi hagi treballat les diferents eines i recursos que es van proposant al llarg del curs.
Possibilitats didàctiques
Instal·lació del programari
Animació d'objectes
Gir i posició
moviment, aparença, so, llapis, control, sensors, operadors, variables i llistes.
Preguntar-avaluar
Taules de multiplicar
Creant música
Ús de colors
Creació d'un conte o història
Preparació d'un dictat
Proposta de jocs didàctics
Creació d'un projecte per la pràctica didàctica del docent a partir del que s'ha après.
La persona formadora valorarà si han estat ben elaborades les tasques, i si veu que no ho estan o no són del tot correctes, suggerirà les millores necessàries. Per superar el curs haurà de ser tot correcte i amb les millores aplicades.
  
Requisits de  certificació   Haver fet totes les activitats de forma satisfactòria.
haver contestat l'enquesta final de valoració.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).